FANDOM

Kinetycy to ludzie z mutacjami jakie wyrządza choroba Shwendrlera pod wpływem carionitu.

Typy

  • Ogień
  • Ziemia
  • Powietrze
  • Woda

Generacje

Generacja 0

Nazwa potoczna pierwszych osób dotkniętych chorobą. Nie posiadali żadnych mutacji zewnętrznych, jednak często przedwcześnie umierali w skutek uszkodzeń wewnętrznych.

Pierwsza generacja

Pierwsza generacja nie różniła się znacząco od zdrowych ludzi, wykrywalne były jednak symptomy choroby Shwendrlera, a dzieci zdarzały się rodzić zdeformowane.

Druga generacja

Mutacje z pokolenia na pokolenie pogłębiały się i stabilizowały, dzieci przestały rodzić się zdeformowane, a przy życiu zostawały tylko najsilniejsze dzieci, które potem mogły urodzić jeszcze silniejsze potomstwo. Druga generacja kinetyków różniła się już znacznie od zdrowego człowieka. Kinetycy 2G byli często niżsi, lecz szybsi i chudsi.

Trzecia generacja

Pierwszym znanym kinetykiem 3G był Zbigniew. Jako pierwszy potrafił czary mary. W podobnym czasie narodziło się więcej kinetyków ze zdolnościami magicznymi, utworzyli oni pierwsze zgrane społeczeństwo i zlikwidowali lub zmusili do przyjęcia semenu zdrowych ludzi. Ich radykalizm był odpowiedzią na drastyczną reakcję świata skierowaną przeciwko kinetykom.

Czwarta generacja

Czwartą generacją nazwano kinetyków stworzonych sztucznie i tylko na potrzeby walki. Wysoka Rada nie uznaje ich za istoty myślące.

Stosunki z ludźmi

Kinetycy od początku byli szkalowani za inność, a później za moce których zwykli ludzie im zazdroszczą. Na murach znajdują się obrażające ich hasła, a w sieci mnóstwo memów i nieprzychylnych komentarzy.

Znane akcje przeciw kinetyką:

  • Jedząc pieroga karmisz wroga - akcja wymierzona w sieć znanych pierogarni prowadzonych przez kinetyków.

Ciekawostki

  • Ulubioną potrawą kinetyków, tak jak ślązaków, jest carionit, tureccy kinetycy zastosowali go również w kebabach, a polacy w pierogach.
  • Jeśli matka jest zarażona wirusem zdarza się, że dziecko rodzi się innego koloru skóry niż rodzice. Naukowcy twierdzą, że to przez skrajne mutacje genetyczne.